I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, January 31, 2011

luahan hati...

 
kenape papa cintakan mama 
sebab mama adalah inspirasi papa..
mama adalah cinta terindah
dari allah kpada papa...
                                        
  Apa yang istimewanya mama
  Dalam berjuta pemata
 tiada apa dapat menilai
bertapa istimewanya mama.... 
  
  mama nak tahu x dimana mama di hati papa? :)
 mama sentiasa ada dalam hati papa
 kerana mama adalah anugrah dari allah utk papa...

tiada karya seindah mama..
biar pun papa terpaksa berkorban demi mama..
bagi papa..cuma nak lihat wajah mama...snyuman mama adalah yg paling cantik pnah papa lihat..
mama adalah pemberian darinya yg terindah...
                       I LOVE U 4EVER MAMA...
papa cintakan mama sepenuh hati papa
dengan penuh ke ikhlasan.... 

 ps:sewaktu kita memilikinya..
     kita tak pernah hargainya...
     tetapi bila ia sudah tiada....
     kita menangisi ke hilangannya..
    Hargailah orang yang kita sayang
    sebelum ia pergi meningalkan kita
           buat selama-lamanya...... 

Wednesday, January 26, 2011

smua tetang kamu..

yeahhh...kek ari jadi akuw yg ke 23...
dah tua upanye akuw ni XD..hahak
and ni kek ari jadi aku yg ke 3 dlm idop and thun kdua xpa insan tercinta lagi...hummm..
klu syg ada kan best...


haha...syg ni abg tgah prtizz blajar terbang...i can fly yuhuuu..
abg cma hpy 50% jew syg....



 yg lgi 50% lgi ada basama syg..hmmm
tiap masa abg pikir kan syg..apa pun abg buat utk hburkan hati abg lgsung x pnh mjdi..
cos dlm minda abg cma terbyg wajah....
syg.........
tlalu mrindui mu.... cpt la blik syg...
my love diana..i miss u soo much... :'(

Wednesday, January 12, 2011

Asal-usul Tiramisu


tiramisu

Tentu ramai yang menggemari Kek Tiramisu. Tiramisu bermaksud 'pick me up" dan berasal dari sebuah bandar kecil iaitu Treviso, Itali. Mungkin ramai yang menyangka Tiramisu berasal dari Jepun kerana bunyinya yang seakan-akan perkataan Jepun.Tetapi sebenarnya ia dicipta di Itali dan menjadi pencuci mulut yang popular di kalangan pengunjung-pengunjung restoran di negara tersebut. Pada tahun 1970 an ia pertama kali di perkenalkan di San Francisco, Amerika Syarikat dan sejak itu, ia menjadi popular di Amerika dan diseluruh dunia.
 
tiramisu  

pehh..mleleh air liur..sdappp gile.. 

trnginye nak rase kek ni..
ps:agak2 my bini bleh buat kan x.... :)


Monday, January 10, 2011

seribu kali cinta

assalammualaikom..
seribu kali cinta..mesti kowg ada mnton drma ni kan..
kisah ni tetang sorg lelaki dri bandr dtg bcuti di sbuah pulau peraginan
dan terjmpa sowg gadis yg peragai agak pelek...(mau x plek,blakon npak kalut jew)hehehe..
balik kpda crita xdi yee..ni kira cinta padang petama la konon2nya..
n lelaki ni x  tau yang ppuan ni ada pyakit ilang ingtan..(lupa lak nama pyakit 2)^^
kira dia x dpt igat apa yg jadi smlm or kmarin la..(ada ka pyakit ni????^^)
and slpas agak lama mgnali ppuan 2...lelaki  2 bru dpt tau yg ppuan 2 ada pyakit ilang ingtan..
yg buat akuw terstap jiwa dan raga ni bla layan drama ni..cos ketabahan lelaki itu...
dah tau ppuan 2 x dpt igat apa2...dia tetap x jemu ari2 mgorat awek yg di ska..
hingga dowg kwen n last dpt ank :')




 kdang2 terpkir jgak.....
msti ada para wnta2 kat luar yg x pecaya wujudnya cinta mcm ni..
tapi bagi akuw cinta ni mmg wujud...
kalau aku di tmpat lelaki mcm dlm crta ni...aku pun sgup buat apa saja demi insan trcinta..
n x kan jemu mgucap 1000 kali cinta pada insan tercinta..

pecaya atau x..sjak akuw bercinta dgn si dia..
sehai pun akuw x pnah terlpas ucap..aku cinta pada mu..
wlpun ada yg ckp ko x jemu ke ckp mcm 2 hari2...and akuw jwab....prsaan jemu 2 x akan pnah wujud dlm kamus hati akuw..

ps:pada sesiape kat luar sana yg ada insan tercinta
    cuba la hargai si dia selagi dia masih bsama kita..
    jgn la bila si dia prgi tinggalkan kita..bru la rasa myesal...mysal pon dah x bguna kan..
   sbab cinta 2 x akn dtg blik bila dia dah prgi..

Friday, January 7, 2011

mmg pra sjarah btul..hahahah^^

ngah boring2 search tenet,tibe2 terjumpe gbr ni..1st google zman dulu2..klasik gler…In love
old-google-300x200
“please allow 30 days for search result”…erkkkkkkk,nk cari smpai kene tunggu sebulan??eish3Sleepy smile

ni dh canggih sikit….time kasih google coz upgrade system…try la imagine kalu goggle skrg cam google dlu..30 hari bru tau search result…erkkkDisappointed smile
google_old-300x206
ni facebook dlu2 gak…..kemunculannye pertamanya di universiti harvard…mak ehhhh skali dgn mke2 dia truhFlirt male
facebook-jadul-300x198

p/s : zman dh maju…bnda dh berubah…bler la ak nk berubah…Sleepy smile

Thursday, January 6, 2011

al kisah...

smlm aku bermpi..
aku brada dlm satu mjlis perkwinan..
dlm mpi 2 aku bjln tmpa arah cos x tau kduri sape yg aku dtg 2..
dlm mpi 2  aku di caci dan dihina xpa tau sbabnya...
 dan apa yg mgjutkan akuw..
aku knal pgtin ppuan itu...dan aku teramat mgnali ppuan itu..
dia adalah  gadis yg amat aku cintai..,
aku trus blari kearh dia...tapi aku di hlng olh ahli kluarga dia..
dan dia hnya tersyum seolh2 amt bahagia dgn psgnnya itu....cma tersyum...tapi syuman itu amat mnykitkan hati akuw..
aku mnagis...mnagis....xed sape yg pdlikan akuw..
dan akhirnya dia dtg di hadapan akuw...dan brkata..
dia x dpt bsama akuw..dan akuw bkn ditakdirkan mjadi pasangan idopnya..
satu ucapan yg mruntuh hati akuw..dan dia blalu prgi mninggalkan aku sorg diri...
aku mmgil2 namanya...tpi x di endahkan...shnga suasana mjdi kelam..tiba2 aku brada di tpat lain..
dan di bwh aku lihat jln raya...rpanya akuw brada di ats sbuah bgunan yg amat2 tingi..
dgn air mata yg blinang...aku trus mlangkah kaki terjun dri bgunan itu...
dan bila hpr tubuh aku jtuh mybah ke bumi..


akuw terjaga dri lena ku..
dan bila akuw terjaga dri mpi...air mata aku jtuh bagai kan hujan..solh2 mpi itu benar2 blaku,
akuw x dpt mnahan air mata aku dri trus jatuh...
aku tkot mpi itu mjadi kyataan..aku bagai kan ilang arh dek krna mpi itu..


tapi knapa aku bermpi mcm 2???
kanapa??
1 soalan yg brmain di minda akuw..adakah idop akuw ini akn ke sorgan slamanya..
ya allah.........................................................
.................................................... aku mmhnng kpda mu..

jgn la kau pisah kan aku dan dia....
tampa drinya...hidup akuw bagai kan x brti lagi...
aku x sgup khlang sorg lagi insan yg amat aku sayangi...
akuw teramat mcintai drinya ya allah.....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...