I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, August 11, 2011

mainan dlu2

ahhh bila nak raya nih...pnat nya posa^^
bila dah besar ni..x tau plak nak wat ape time tgah ari....kcik2 dlu best la..
sbb leh main sana sini...skrg dah besar~~..klu men lari2 kang mak kta (mak=hang x posa ka ni..kuat sgt lari>>lohat kedah piaw)muhaha

ni aku nak kongsi skit apa yg aku men time kcik dlu.. especially time bulan posa la..

JENG2!!
hahaha ni la dia......kowg pnah men tak,zmn 90 an pya nih

ni bgian blakang dia plak

yeahhhh...siap sdia utk dpsang^^

nahhhh...ni la dia rpa kpal terbang..x main arr kpal trbang kertas kna air bsah..
yg ni di jamin thn bsah^^


 

Monday, August 1, 2011

wahhhhhhh pjam celik pjam celik....dahhhh puasa^^

rndunya kat ketupat gan lemang...wlaupun aku sdiri x ska mkn :P
tapi 2 la mknan pling d tgu2 stiap org msa pgi rya...kan2
 .....tpi rye skung x la sbest dlu dah.....dah kureng skit meriahnya
yela kan sbb krjan dah hram kan men mercun nih...2 la owg2 kta krtif sgt tkok tbh...haiyaa punn..

niiii dia mriam buluh...dia pya bnyi mls la aku nak ckp...blh cair taik tlnga oooo...hahak2..
owg yg pro je blh men nih...bdk2 jgn tau..^^

  wahhh...yg ni klu kna tngan....haaaa jwbnya mkn ketupat guna straw laaaa...sooo hati2 la klu men...
 sooo adek2 baik main mrcun pop2 ni jew @ mercun bawang owg dlu2 pgil..selamat..jari pun x kan ilang..hehe

tpi alang kah bgusss klu dpt ku putar masa...ewahhhh...blh la dpt nih ^^
msa kcik2 dlu aku leh dpt tbal dri dlm gbr ni..best ooo tpi duit singgit2 jew la^^..klu dpt 10 inggit 2 kira bnos la kan...skung nih...aku plak kna bgi nih kat bdk2...klu tgah snket...aku bgi sampul jew..pas 2 aku cbut lari...pdan muka bdk2 nak paw aku sgt..hahhaha

n last skali aku nak ucap...selamat menunaikan ibadah puasa buat smua umat islam..dan harap kita smua dpt mnybut ramadhan ini dengan gembira n bukan sedih sbab x blh mkn tgah ari..^^ok...seee yaaa

Friday, July 15, 2011

CiNtA sEjAtI

suatu hari Burung Jatuh Cinta pada mawar putih,
Burung pun Brusaha Mengungkapkan Perasaan nya,
Tpi Mawar Ptih Brkata ''aQ Tk Akn Prnah BIsa mnCintai
Kamu...!"  
Brung pun tk menyerah,
Setiap hri Dia dtang Dan Brtemu dngan MwaR PuTih,

AkhirNya,,
Mwr ptih Brkata "aQ Akan Mncintai Kmu,Jika Kamu
Dpt MnguBah aQ MnjDi mawar merah...!"..................
Pada Suatu Hari,,
Burung dtng kmbali,dn Dia Mmotong Syap nya
dan menebarkan drah nya pd Mwr putih,
Hingga Mwar putih Brubah Mnjadi Merah...!



Akhirnya,
Mawar sdar, Bgitu Bsar Brung MnCintai Dirinya,,,,,
Tpi,........................................................






Smua sdh trlambat,Krna burung Tkkan kmbli lagi ke Dunia...
 
 
 
 
 
 
Hargailah...
Siapapun yg mncintaimu Sbelum dia prgi untuk Mniggalkan Mu...slamanya

Monday, June 20, 2011

hanya kamu di hatiku

               

salam sayang untuk suamiku tercinta





              seharian senyuman yang jarang terukir di bibir kini makin lebar lpas tgk......... 

maseh abg......sbb sntiasa wt syg tersenyum

I LOVE U.....maseh abg sbb bg teddy comey nie....
syg akn jga elok2....

syg cinta abg sgt2...
hati syg utk abg sorg
utk selamanya......

Monday, May 16, 2011

pejam celik pejam celik


wahhhhhhhhhh!!!!!! dah tiga taun 2..
 kek agak comot la plak..
akak kdai kek la pya kja nih!!^^










haaaa cpt cucuh2...x nyala2 gak lilin 2 psl angin yg agak2 kureng ajar...opssss^^(angn mse 2 agk kuat la)

kjap jew dah 3 taun...rsa mcm bru jew kami bsama..
yeahhhh time 2 ptong2 kek gan si dia tersayang ^^
 alalalal buka mulot cpt..aaammmmm... sdap x ^^
ala tggit tgn syunk lak..huhuhuh sowy2
hummmm mana syunk nih...ilang lak dia nih :')

humm ada pon...syunk g mne xdi...bb rindu tau x ^^ :P
 hari ini aku menagis sbb kau jauh dari diri ku..
hari ini aku menagis sbb mrndui diri mu
hari ini aku menagis sbb pkirkan saat ini bsma kmu..
tapi itu semua bkn la tgisan duka...
tapi ia tagisan rindu dan cinta kpada kmu..

syg aku tllu mrnduimu...cpt lah kau dtg temui akuw....
love u syg

tanggal 14 MEI 2011

Walaupun agak lewat aku ceritakan hal ini....tp ingin jua hatiku ini utk mncoretkan kisah nie.... Al-kisahnya brmula tepat jam 11pagi....aku sdh pn bsiap sedia utk bjmpa dgn drinya sprti yg djnjikn..... Dgn pnuh smngt aku pg ke tmpt yg djnjikn..... Stlh aku tiba d tmpt yg djnjikn, aku brasa bgitu gmbira krna si dia sdh pn siap dan mnunggu aku di tmpt tue..... Betapa gmbiranya hati nie pd msa tue hnya Allah sj yg taw... jiwa ku mronta ttkala si dia tsenyum pdaku.... Kami pn blalu pg mmbli brg2 mkn yg dprlukn utk mjlis hri jd yg djnjikn tue..... bnyk mknan yg d bli..... kek yg asalnya utk hri jd tlah btukar mnjd kek ulngthn pknalan kmi...wlaupn ianya x djgka tp tuelah saat yg pling gmbira bg ku......

Kami btolak ke tmpt utk smbot hri jd bsama2 adk2 ksyangn kmi.... msa utk smbot hri jd tlah pn tba.... saat2 tue mmg bgitu indh utk dkenang...... stlh kek d potong, kmi mkn bramai2 bsama2.... blaku lah adegan yg xd sangka2 pd wak2 tue......iaitu adegan suap mnyuap antra aku dgn c dia....... aku merasa sgt bhgia d saat tue... terasa sprti psangn yg br kwen lak....huhuhuh... bnyk gmbr yg d ambil d saat diriku bsama dgn c dia.... gmbr yg d ambil oleh adk2 ksyanganku tue bgitu unik dan stiap gmbr tue mnunjukkn wjahnya yg bgitu gmbira bjmpa dgn diriku...... bgitu jua dgn diriku yg amt gmbira bjmpa dgnnya...

Stlh slesai mjlis tsebut, ak bsma yg lain pn btolak pulang...... smpai sj ku d kdiamannya ak pn bjmpa dgn bkal fmilyku...huhuhuh... malu jga ak rsa pd saat tue....mau xmalunya, bkn snang utk seseorg yg br dlm ssbuah kluarga utk d trima oleh kluarganya....hohohoh... lma jga aku sggah d rmahnya.... slama berada d c2 aku merasa sprti berada dgn kluarga sndri..... waahhhhhhhh gmbiranya aku d saat tue...... masa bgitu mncmburui aku utk bsma dgnnya.....jam yg blalu bgitu cpt sdh mnnjukkn pukul7.30ptg..... mau xmau ak kna jga blik walaupn pd saat tue mak(mrtuaku) dh pelawa ku utk tdod c2... tp apakan daya mama xbenarkan.... aku memaksakn jua diriku utk pulang ke rmah.....

Tapi pape pn...tue lah hari yg bgitu gmbira dan paling mnyeronokkan yg pnh ku alami.....hari yg pnuh brmkna bsama dgn dirinya yg amat ku syangi dan ku rndui slama hdupku nie..... maseh utk sgalanya....i love u bby.....

Tuesday, April 19, 2011

satu kisah cinta

wahhh lama btul x upate blog ni...dah naik lalang udah blog ku ini...hehhe^^
agak bz skung ni...:P

msa gue tgah lwt2 blog mber2...gue ada tbca satu kisah ni...
and I want to share with you all this story..

Suami saya adalah serorang jurutera, saya mencintai sifatnya yang semulajadi dan saya menyukai perasaan hangat yang muncul dihati saya ketika bersandar dibahunya.
3 tahun dalam masa perkenalan dan 2 tahun dalam masa pernikahan, saya harus akui, bahawa saya mulai merasa letih...lelah, alasan-alasan saya mencintainya dulu telah berubah menjadi sesuatu yang menjemukan. Saya seorang wanita yang sentimental dan benar-benar sensitif serta berperasaan halus. Saya merindui saat-saat romantis seperti seorang anak kecil yang sentiasa mengharapkan belaian ayah dan ibunya. Tetapi, semua itu tidak pernah saya perolehi. Suami saya jauh berbeza dari yang saya harapkan. Rasa sensitifnya kurang. Dan ketidakmampuannya dalam menciptakan suasana yang romantis dalam perkahwinan kami telah mematahkan semua harapan saya terhadap cinta yang ideal.
Suatu hari, saya beranikan diri untuk mengatakan keputusan saya kepadanya, bahawa saya inginkan penceraian.
"Mengapa?"Dia bertanya dengan nada terkejut.
"Siti letih, Abang tidak pernah cuba memberikan cinta yang saya inginkan." Dia diam dan termenung sepanjang malam di depan komputernya, nampak seolah-olah sedang mengerjakan sesuatu, padahal tidak.
Kekecewaan saya semakin bertambah, seorang lelaki yang tidak dapat mengekspresikan perasaannya, apalagi yang boleh saya harapkan daripadanya? Dan akhirnya dia bertanya. "Apa yang Abang boleh lakukan untuk mengubah fikiran Siti?" Saya merenung matanya dalam-dalam dan menjawab dengan perlahan.
"Siti ada 1 soalan, kalau Abang temui jawapannya didalam hati Siti, Siti akan mengubah fikiran Siti; Seandainya, Siti menyukai sekuntum bunga cantik yang ada ditebing gunung dan kita berdua tahu jika Abang memanjat gunung-gunung itu, Abang akan mati. Apakah yang Abang akan lakukan untuk Siti?"
Dia termenung dan akhirnya berkata, "Abang akan memberikan jawapannya esok." Hati saya terus gundah mendengar responnya itu.
Keesokan paginya, dia tidak ada di rumah, dan saya menenui selembar kertas dengan coretan tangannya dibawah sebiji gelas yang berisi susu hangat yang bertuliskan...
'Sayangku, Abang tidak akan mengambil bunga itu untukmu, tetapi izinkan Abang untuk menjelaskan alasannya." Kalimah pertama itu menghancurkan hati saya. Namun, saya masih terus ingin membacanya.
"Siti boleh mengetik dikomputer dan selalu mengusik program didalamnya dan akhirnya menangis di depan monitor, Abang harus memberikan jari-jari Abang supaya boleh membantu Siti untuk memperbaiki program tersebut."
"Siti selalu lupa membawa kunci rumah ketika Siti keluar, dan Abang harus memberikan kaki Abang supaya boleh menendang pintu, dan membuka pintu untuk Siti ketika pulang." "Siti suka jalan-jalan di shopping complexs tetapi selalu tersasar dan ada ketikanya sesat di tempat-tempat baru yang Siti kunjungi, Abang harus mencari Siti dari satu lot kedai ke satu lot kedai yang lain mencarimu dan membawa Siti pulang ke rumah."
"Siti selalu sengal-sengal badan sewaktu 'teman baik' Siti datang setiap bulan, dan Abang harus memberikan tangan Abang untuk memicit dan mengurut kaki Siti yang sengal itu."
"Siti lebih suka duduk di rumah, dan Abang selalu risau Siti akan menjadi 'pelik'. Dan Abang harus membelikan sesuatu yang dapat menghiburkan Siti dirumah atau meminjamkan lidah Abang untuk menceritakan hal-hal kelakar yang Abang alami."
"Siti selalu menatap komputer, membaca buku dan itu tidak baik untuk kesihatan mata Siti, Abang harus menjaga mata Abang agar ketika kita tua nanti, abang dapat menolong mengguntingkan kukumu dan memandikanmu."
"Tangan Abang akan memegang tangan Siti, membimbing menelusuri pantai, menikmati matahari pagi dan pasir yang indah. Menceritakan warna-warna bunga yang bersinar dan indah seperti cantiknya wajahmu."
"Tetapi sayangku, Abang tidak akan mengambil bunga itu untuk mati. Kerana, Abang tidak sanggup melihat airmatamu mengalir menangisi kematian Abang."
"Sayangku, Abang tahu, ada ramai orang yang boleh mencintaimu lebih daripada Abang mencintai Siti."
"Untuk itu sayang, jika semua yang telah diberikan oleh tangan, kaki, mata Abang tidak cukup bagi Siti. Abang tidak akan menahan diri Siti mencari tangan, kaki dan mata lain yang dapat membahagiakan Siti."
Airmata saya jatuh ke atas tulisannya dan membuatkan tintanya menjadi kabur, tetapi saya tetap berusaha untuk terus membacanya lagi.
"Dan sekarang, Siti telah selesai membaca jawapan Abang. Jika Siti puashati dengan semua jawapan ini, dan tetap inginkan Abang tinggal di rumah ini, tolong bukakan pintu rumah kita, Abang sekarang sedang berdiri di luar sana menunggu jawapan Siti." "Tetapi, jika Siti tidak puas hati, sayangku...biarkan Abang masuk untuk mengemaskan barang-barang Abang, dan Abang tidak akan menyulitkan hidupmu. Percayalah, bahagia Abang bila Siti bahagia." Saya terpegun. Segera mata memandang pintu yang terkatup rapat. Lalu saya segera berlari membukakan pintu dan melihatnya berdiri di depan pintu dengan wajah gusar sambil tangannya memegang susu dan roti kesukaan saya.
Oh! Kini saya tahu, tidak ada orang yang pernah mencintai saya lebih dari dia mencintai saya. Itulah cinta, di saat kita merasa cinta itu telah beransur-ansur hilang dari hati kita kerana kita merasa dia tidak dapat memberikan cinta dalam 'kewujudan' yang kita inginkan, maka cinta itu telah hadir dalam 'kewujudan' yang tidak pernah kita bayangkan sebelum ini.
Kisah Cinta ini telah dikirimkan oleh saudari Rozita.

Saturday, March 5, 2011

sepi hati sowg perindu





Bilaku rindu padamu
Terasa kuatnya cintaku
Terbangkit resah terpandang wajahmu
Bertambahlah kasih sayangku

Sesaat kau tak ku pandang
Terasa sepinya jiwaku
Tertunggu aku hadirnya dirimu
Walaupun sekelip mata

Betapa sepinya hidup seorang perindu
Dihanyut oleh keresahan
Rindu hatiku tak jemu padamu
Selagi kau masih ku cinta

Biar apa pun yang memisahkan
Namun ku tetap menyintaimu
Selagi hidup belum berakhir
Selagi itu ku merinduimu

Ku seorang perindu sepi
Tak jemu ku terus menanti

Saturday, February 12, 2011

niiii dIAAAA!!

 niiidiaaa jammm besaqq akuw nak habaqq maii
pada yg lama mrantau di ngeri orang..
mcm ni la rupa jam besaq skrg..x ubh2...hahhaha XD
cuma sktr2 dia ja lain ckit...and now dia pya nama
dataran Sp....yg bosan...apa pun tadak :P
yg ada muka2 semak duk mlpak kat situ ja....hahahahah

Monday, January 31, 2011

luahan hati...

 
kenape papa cintakan mama 
sebab mama adalah inspirasi papa..
mama adalah cinta terindah
dari allah kpada papa...
                                        
  Apa yang istimewanya mama
  Dalam berjuta pemata
 tiada apa dapat menilai
bertapa istimewanya mama.... 
  
  mama nak tahu x dimana mama di hati papa? :)
 mama sentiasa ada dalam hati papa
 kerana mama adalah anugrah dari allah utk papa...

tiada karya seindah mama..
biar pun papa terpaksa berkorban demi mama..
bagi papa..cuma nak lihat wajah mama...snyuman mama adalah yg paling cantik pnah papa lihat..
mama adalah pemberian darinya yg terindah...
                       I LOVE U 4EVER MAMA...
papa cintakan mama sepenuh hati papa
dengan penuh ke ikhlasan.... 

 ps:sewaktu kita memilikinya..
     kita tak pernah hargainya...
     tetapi bila ia sudah tiada....
     kita menangisi ke hilangannya..
    Hargailah orang yang kita sayang
    sebelum ia pergi meningalkan kita
           buat selama-lamanya...... 

Wednesday, January 26, 2011

smua tetang kamu..

yeahhh...kek ari jadi akuw yg ke 23...
dah tua upanye akuw ni XD..hahak
and ni kek ari jadi aku yg ke 3 dlm idop and thun kdua xpa insan tercinta lagi...hummm..
klu syg ada kan best...


haha...syg ni abg tgah prtizz blajar terbang...i can fly yuhuuu..
abg cma hpy 50% jew syg....



 yg lgi 50% lgi ada basama syg..hmmm
tiap masa abg pikir kan syg..apa pun abg buat utk hburkan hati abg lgsung x pnh mjdi..
cos dlm minda abg cma terbyg wajah....
syg.........
tlalu mrindui mu.... cpt la blik syg...
my love diana..i miss u soo much... :'(

Wednesday, January 12, 2011

Asal-usul Tiramisu


tiramisu

Tentu ramai yang menggemari Kek Tiramisu. Tiramisu bermaksud 'pick me up" dan berasal dari sebuah bandar kecil iaitu Treviso, Itali. Mungkin ramai yang menyangka Tiramisu berasal dari Jepun kerana bunyinya yang seakan-akan perkataan Jepun.Tetapi sebenarnya ia dicipta di Itali dan menjadi pencuci mulut yang popular di kalangan pengunjung-pengunjung restoran di negara tersebut. Pada tahun 1970 an ia pertama kali di perkenalkan di San Francisco, Amerika Syarikat dan sejak itu, ia menjadi popular di Amerika dan diseluruh dunia.
 
tiramisu  

pehh..mleleh air liur..sdappp gile.. 

trnginye nak rase kek ni..
ps:agak2 my bini bleh buat kan x.... :)


Monday, January 10, 2011

seribu kali cinta

assalammualaikom..
seribu kali cinta..mesti kowg ada mnton drma ni kan..
kisah ni tetang sorg lelaki dri bandr dtg bcuti di sbuah pulau peraginan
dan terjmpa sowg gadis yg peragai agak pelek...(mau x plek,blakon npak kalut jew)hehehe..
balik kpda crita xdi yee..ni kira cinta padang petama la konon2nya..
n lelaki ni x  tau yang ppuan ni ada pyakit ilang ingtan..(lupa lak nama pyakit 2)^^
kira dia x dpt igat apa yg jadi smlm or kmarin la..(ada ka pyakit ni????^^)
and slpas agak lama mgnali ppuan 2...lelaki  2 bru dpt tau yg ppuan 2 ada pyakit ilang ingtan..
yg buat akuw terstap jiwa dan raga ni bla layan drama ni..cos ketabahan lelaki itu...
dah tau ppuan 2 x dpt igat apa2...dia tetap x jemu ari2 mgorat awek yg di ska..
hingga dowg kwen n last dpt ank :')




 kdang2 terpkir jgak.....
msti ada para wnta2 kat luar yg x pecaya wujudnya cinta mcm ni..
tapi bagi akuw cinta ni mmg wujud...
kalau aku di tmpat lelaki mcm dlm crta ni...aku pun sgup buat apa saja demi insan trcinta..
n x kan jemu mgucap 1000 kali cinta pada insan tercinta..

pecaya atau x..sjak akuw bercinta dgn si dia..
sehai pun akuw x pnah terlpas ucap..aku cinta pada mu..
wlpun ada yg ckp ko x jemu ke ckp mcm 2 hari2...and akuw jwab....prsaan jemu 2 x akan pnah wujud dlm kamus hati akuw..

ps:pada sesiape kat luar sana yg ada insan tercinta
    cuba la hargai si dia selagi dia masih bsama kita..
    jgn la bila si dia prgi tinggalkan kita..bru la rasa myesal...mysal pon dah x bguna kan..
   sbab cinta 2 x akn dtg blik bila dia dah prgi..

Friday, January 7, 2011

mmg pra sjarah btul..hahahah^^

ngah boring2 search tenet,tibe2 terjumpe gbr ni..1st google zman dulu2..klasik gler…In love
old-google-300x200
“please allow 30 days for search result”…erkkkkkkk,nk cari smpai kene tunggu sebulan??eish3Sleepy smile

ni dh canggih sikit….time kasih google coz upgrade system…try la imagine kalu goggle skrg cam google dlu..30 hari bru tau search result…erkkkDisappointed smile
google_old-300x206
ni facebook dlu2 gak…..kemunculannye pertamanya di universiti harvard…mak ehhhh skali dgn mke2 dia truhFlirt male
facebook-jadul-300x198

p/s : zman dh maju…bnda dh berubah…bler la ak nk berubah…Sleepy smile

Thursday, January 6, 2011

al kisah...

smlm aku bermpi..
aku brada dlm satu mjlis perkwinan..
dlm mpi 2 aku bjln tmpa arah cos x tau kduri sape yg aku dtg 2..
dlm mpi 2  aku di caci dan dihina xpa tau sbabnya...
 dan apa yg mgjutkan akuw..
aku knal pgtin ppuan itu...dan aku teramat mgnali ppuan itu..
dia adalah  gadis yg amat aku cintai..,
aku trus blari kearh dia...tapi aku di hlng olh ahli kluarga dia..
dan dia hnya tersyum seolh2 amt bahagia dgn psgnnya itu....cma tersyum...tapi syuman itu amat mnykitkan hati akuw..
aku mnagis...mnagis....xed sape yg pdlikan akuw..
dan akhirnya dia dtg di hadapan akuw...dan brkata..
dia x dpt bsama akuw..dan akuw bkn ditakdirkan mjadi pasangan idopnya..
satu ucapan yg mruntuh hati akuw..dan dia blalu prgi mninggalkan aku sorg diri...
aku mmgil2 namanya...tpi x di endahkan...shnga suasana mjdi kelam..tiba2 aku brada di tpat lain..
dan di bwh aku lihat jln raya...rpanya akuw brada di ats sbuah bgunan yg amat2 tingi..
dgn air mata yg blinang...aku trus mlangkah kaki terjun dri bgunan itu...
dan bila hpr tubuh aku jtuh mybah ke bumi..


akuw terjaga dri lena ku..
dan bila akuw terjaga dri mpi...air mata aku jtuh bagai kan hujan..solh2 mpi itu benar2 blaku,
akuw x dpt mnahan air mata aku dri trus jatuh...
aku tkot mpi itu mjadi kyataan..aku bagai kan ilang arh dek krna mpi itu..


tapi knapa aku bermpi mcm 2???
kanapa??
1 soalan yg brmain di minda akuw..adakah idop akuw ini akn ke sorgan slamanya..
ya allah.........................................................
.................................................... aku mmhnng kpda mu..

jgn la kau pisah kan aku dan dia....
tampa drinya...hidup akuw bagai kan x brti lagi...
aku x sgup khlang sorg lagi insan yg amat aku sayangi...
akuw teramat mcintai drinya ya allah.....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...